17 ianuarie, 2010

curtea mea


Ma uitam pe bloguri si am vazut poze cu case la tara, cu gradini amenajate sau in curs de amenajare. Apoi mi-a cazut netul si timp de cateva minute am admirat pozele facute la mine in curte anul trecut si cateva facute cu ani in urma in alta curte. Curtea de la oras... Trec si acum pe langa ea. Arata altfel, cu imbunatatiri dar nu i-a putut schimba personalitatea. Nici curtii nici casei. Nu e o durere ci doar nostalgie. Amintiri, timp pierdut. Sau poate nu e pierdut. Poate am avut ceva de invatat. Poate am invatat daca am reusit sa merg mai departe dar nu reusesc sa identific lectiile invatate. Cineva imi spunea cu ani in urma ca a fost o "datorie karmica", adica o lectie oferita si nu una de invatat. Dar procesul "invatarii" e bilateral deci si eu am avut ceva de invatat sau de acceptat sau de vindecat in anii aceia...
Primele doua fotografii sunt din mica mea curte din oras. Erau 243mp cu tot cu casa. Fara straturi, fara pasari si fara animale. Doar gazon, cateva flori si cativa copacei plantati de mama. Vedeam curtea pe lumina doar duminica. In rest plecam pe intuneric si reveneam pe intuneric acasa. Ma si mir ca au crescute plantele acolo neingrijite si lipsite de atentie sau de dragoste. Viata mea parea atat de sterila... doar munca, probleme si bani care se duceau mai repede decat veneau.
A treia e din curtea actuala: copacii de langa bucatarie. Urmatoarea e micul aranjament din ce am gasit prin curte. A fost plin de petunii colorate, in spatele cioatei mari au stat 3 craite batute, iar in mijloc, langa cioata au fost cateva fire de gura leului. Iar ultima fotografie e "aleea" spre fantana si ceea ce se vedeau la inceput ca fire razlete de galbenele a devenit o bariera greu de trecut.   Acum am aproape 1 000mp doar ca in anul care a trecut ne-am mutata in iunie asa ca prea multe in gradina nu au fost... Rosii, vreo 50 de fire din care am reusit sa fac si bulion pe iarna pe langa ce s-a mancat toata vara si au mai ramas si de muraturi. Castraveti doar de salata (nu i-am rarit). Am lasat cate 4-5 in cuib asa ca nu prea au rodit. 10 fire de ardei grasi din care am avut doar de zarzavat la mancare peste vara. Se pare ca i-am udat prea des si le-am lasat toate ramurile si toate florile. Ceapa nu prea a iesit si nu am avut decat de mancare peste vara si toamna. Morcovul si pastarnacul am pus cam putin si cam tarziu dar pentru nevoile casei pana de sarbatori a fost. Ce-am mai avut? Dovlecei, fasole, pepeni (au crescut suficient sa ii pun la murat). Multe flori: galbenele, craite, regina noptii, gura leului, ochiul boului, floarea soarelui decorativa. Apoi plante aromatice: patrunjel, marar (am pus pe iarna la congelator), busuioc, cimbru, menta. Eu zic ca pentru prima vara m-am descurcat chiar bine.
Iar el e paznicul curtii. Acum a mai crescut. Un alintat jucaus: Labuta

2 comentarii:

  1. Foarte frumoasa curtea :D
    Si catelusul is so swet :X

    RăspundețiȘtergere
  2. super!
    poate reusesc si io anu asta sa-mi amenajez gradina intr-un fel, asa incat sa para tot neamenajata, sa ma simt altundeva, nu in oras

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.