09 ianuarie, 2011

Planul gradinilor

Profitand de faptul ca tot au fost sarbatori si nu am putut face altceva (impletit, cusut) am pus pe hartie gradinile mele. Anul asta am mai ...multe. Am facut o prima schita a lor. Bineinteles ca pana in martie o voi tot modifica dar macar ca idee stiu unde si ce voi planta. Aranjamentele florare inca nu le pot vizualiza deoarece am de facut curat in curte si de-a lungul gardurilor (sunt tot felul de puieti de copacei si arbusti pe care trebuie sa ii scot).
Prima zona e cea de la poarta spre casa. Aleea de-a lungul careia voi pune flori: nu-ma-uita si craite iar lateral am 4m pe 80 m de gradina separata de alee cu flori unde voi pune de toate de la rosii, castraveti, ceapa, usturoi, morcov, praz, patrunjel si plantele aromate - necesarul in bucatarie de-a lungul verii
A doua zona este livada de ciresi si meri. O zona dreptunghiulara in spatele casei vechi. Voi avea trei laturi cu zmeura si iarba tunsa. Acolo as pune si leaganul si niste bancute simple din butuci si scanduri. Si va trebui sa fac si niste alei din pietre.
A treia zona este livada de pruni. Alta zona dreptunghiulara unde voi pune doar flori de jur imprejur: craite, galbenele si sper eu niste dumitrite. Anul acesta vreau sa vad ce plante medicinale cresc natural acolo.
A patra zona e curtea. Cu multe, multe batai de cap. Intai trebuie sa separ zona pentru pasari, zona pentru iepuri si pentru purcel. Apoi sa trasez canalizarea. In jurul caselor voi face ronduri de flori separate de iarba cu pietre, apoi am o zona de la gutui la cires unde vreau sa fac zona capsunilor cu cei cataratori pe laterala dinspre casa. In coltul gardului dinspre camp am un soc mare ce trebuie curatat si as pune liliac, regina noptii, ochiul boului, dumitrite si o masa cu bancute. De la demolat anexele mi-au ramas niste chirpici incompleti si ma gandeam sa fac un strat inalt (cca 70 cm) de flori marunte undeva prin fata casei. mai am si o roaba veche ce merge plasata in mijlocul unui rond de flori si incarcat cu flori. La intrarea in casa veche as pune murul pentru ca trebuie urcat pe spalier si poate rotunji colturile. Apoi in fata ferestrelor orientate spre vest de la casa as pune, tot pe spalier "manuta maicii domnului" pentru umbra si miros. Mai are mama o floare albastra cataratoare foarte frumoasa (nu stiu cum se numeste) care merge alaturi pentru contrast de culoare. Pe marginea prispei casei vechi vor sta muscatele. Alte idei imi vor mai veni pe parcurs.
A cincea zona e gradina din camp. Am facut o lista cu plantele ce le voi semana acolo dar inca nu stiu cum voi face aleile si in ce ordine le voi pune. Stiu cu certitudine ca voi pune porumb pe margine in loc de graduri cu fasole cataratoare si bostani (porcesti si turcesti) intre randuri. Restul voi vedea dupa sapat deoarece nu stiu exact cum arata terenul (are o forma neregulata deoarece e la o intersectie ciudata de drumuri de camp).

2 comentarii:

  1. Buna Corina deja ma visam in gradina ta.Printre ciresi, pe langa bancute,printre flori nu mai zic....
    Ce bine ca locuiesti la casa cu gradina.
    Iti doresc o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.