29 iulie, 2011

boabe de porumb conservate

Folosesc porumbul boabe la mai toate salatele de iarna pe baza de maioneza si nu doar. Boabele de porumb sunt prietene bune si cu orezul si cu graul fiert si cu laptele si multe alte mancaruri de peste iarna. Singura problema e ca poate fi recolatat si conservat doar o perioada foarte scurta vara. Asa ca mi-am facut stoc de borcanele si m-am pus pe treaba. Si de data asta tot reteta Ioanei o folosesc:

Porumb conservat cu aspirina


Ingrediente: stiuleti mari de porumb crud, sare neiodata, tablete aspirina.
Mod de preparare: se alege porumb crud, in lapte, precum cel bun de fiert in timpul verii. Se curata de foi si de matase, care se aseaza pe baza unui vas. Se aranjeaza stiuletii in oala, cu foi printre ei si se fierb in apa cu putina sare, la foc mic, in vasul acoperit, timp de aprox 30 minute. Se curata boabele de pe stiulete. Se aseaza boabele in borcane curate (720 ml), astfel incat sa se ocupe ¾ din volum. La fiecare borcan se adauga 2 lingurite de sare si 2 tablete pisate de aspirina. Se toarna apa cat sa acopere boabele si sa ramana un spatiu gol de 2 cm. Se capseaza borcanele si sefierb la bain-marie timp de 30 minute de la inceputul fierberii. Se lasa sa se raceasca in oala in care au fiert. La borcane de 400 ml pun 1 lingurita rasa de sare si 1 aspirina.

4 comentarii:

  1. Buna, apa pe care o pui in borcane e cea in care ai fiert porumbul ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am pus apa proaspata calduta. Si asta pentru ca am pus mai mult porumb la fiert de mancare si cel ramas l-am pus la borcane. Iar pentru mancare ii scot din apa in care au fiert. Au fost foarte buni.

      Ștergere
  2. Spot on with this write-up, I really think this website wants far more consideration. I'll probably be again to learn way more, thanks for that info.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.