05 august, 2012

vinete pe iarna la borcan

Pentru ca nu dispun de spatiu in micul meu congelator iarna trecuta m-a aprovizionat mama cu vinete coapte pentru salata. Dar din motive de regim nu cred ca anul acesta va mai pune la congelator. Asa ca, Liliana, o buna prietena, mi-a dat ideea cu vinetele la borcan. Am gasit pe net diverse retete din care voi face un rezumat ca sa nu mai caut saptamana viitoare cand e programat un drum la piata de gros.
Se coc vinetele, se "aburesc" si se curata fierbinti. Se aseaza pe un fund de lemn usor inclinat pentru cateva ore (2-3) pentru a se scurge zeama amaruie. Apoi se toaca (sau nu), se sareaza (sare grunjoasa de muraturi) dupa gust si se aseaza in borcane de 800 sau sticle mai inalte dar cu gura mai larga (de nectar). Se pun 2 aspirine netamponate pisate deasupra (unele retete spun ca se poate si fara) iar apoi ulei (poate fi fierbinte) cam de 2 degete. Se fierb in oala cu prosoape timp de 30 min (cele cu aspirina) sau 45 min (cele fara aspirina) sau se pot da la cuptorul incins pentru 20 min. Se racesc intre paturi (pat cald) pana a doua zi cand se aseaza frumos in camara.

3 comentarii:

  1. Ce bine ca mi-ai amintit de vinete la borcan ca ma cam saturasem de alea la congelator. Unde mai pui ca daca iti vine cheful trebuie sa stai sa de dezghete, astea la borcan le pui direct in farfurie. S-a modernizat lumea de cand cu congelatoarele, tin minte ca si mama punea la borcan vinete cand eram eu mica, acuma nu mai pune decat la congelator. Poate reusesc s-o conving sa puna cateva borcane :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca este tare bun si mi se pare usor de preparat

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie mi se pare usor de preparat dar o sa povestesc dupa data de 16 cand merg la cumparaturi pentru conserve.....

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.