23 martie, 2013

Dulceata de lapte


Am citit saptamana trecuta pe un blog despre dulceata de lapte si pentru ca suna interesant am cautat reteta. Imi cer scuze ca nu am memorat unde am gasit-o.

Ingrediente:(pentru 2 borcane)
1 l. lapte,
500g.zahar,
4 pachete zahar vanilinat sau 1 baton de vanilie
Mod de preparare:
1.Se pune laptele cu zaharul si vanilia intr-o cratita.
2.Se lasa sa dea in clocot si, din acel moment,se fierbe 2 ore.
3.Important!Se agita cratita din 10 in 10 minute.Cand compozitia capata o culoare caramel, se scoate batonul de vanilie-daca s-a folosit-.Este gata dulceata cand compozitia este ca o pasta(de ex.ca nutela din comert)
4.Se tine dulceata 2 zile in frigider,inainte de folosire.

Nota:Se poate obtine dulceata de lapte cu ciocolata, atunci se adauga in compozitie 50g.ciocolata rasa:

Azi am pus in practica reteta si a iesit o crema fina foarte dulce. 
Doar ca am amestecat continuu dupa primul clocot deoarece se umfla si vroiam sa imi ramana in oala si nu sa ajunga pe aragaz. Iar dupa 40 min compoziti ase ingrosase si dadea semne de prindere.
Am pus-o in borcane iar dupa ce s-a racit au degustat-o baietii si au fost foarte incantati.

3 comentarii:

  1. curioasa reteta!
    dar o sa o incerc si eu, cat de curand!
    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca asta e vestita "dulce de leche" a spaniolilor si eu care credeam ca e crema de zahar ars.:)
    Interesanta reteta!
    Seara placuta Corina!

    RăspundețiȘtergere
  3. wow,suna interesant...nu stiam de dulceata de lapte.dupa post fac si eu.te pup

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.