06 mai, 2014

Viata tihnita (slow living) - aprilie 2014

Provocarea a fost lansata de Irina iar mie mi-a placut mult ideea asa ca o continui.

Obiectivele lunare sunt:

HRANESC (sa gatesti  si sa coci cat mai mult in casa, de la zero,cu ingrediente cat mai simple, integrale, naturale si, pe cat posibil, proaspete. Impartaseste aici o reteta preferata/un link/un secret de bucatareala)- cozonac traditional

PREVAD (sa conservi produse de sezon (la borcan, congelator sau prin deshidratare) si  sa faci un stoc de alimente si produse de igiena (folosind, pe cat posibil, reducerile din magazine sau cumparaturile angro). Ce ai conservat/stocat luna aceasta?)
Odata cu primavara au aparut si plantele din care se poate face sirop asa ca am facut luna asta:
- sirop de papadie
-sirop de menta
- sirop patlagina
Si am pus la congelator ceva verdeata: leustean patrunjel si stevie

REDUC (reduc cheltuielile si consumul recicland, refolosind sau reparand lucrurile. Ce ai reciclat,  refolosit sau reparat luna aceasta?Impartaseste proiecte sau idei.)

Fiind o luna in care am petrecut mai mult timp in gradina decat in casa pot trece la capitolul asta folosirea semintelor produse in gospodarie in anul trecut, ceva galeti stricate pentru a planta flori, cateva tricouri vechi, facut fasii pentru a lega florile si via... A! si sotul a modificat cusca puilor, etajand-o si turnandu-i fundatie ca sa nu mai intre coana vulpe la pui.
INVERZESC(traieste "verde" incercand sa folosesti cat mai multe produse naturale pentru  curatenie, igiena si sanatate. Impartaseste ce ai facut luna aceasta in domeniul  inverzire" :).
- am pus in gradina 
- am inlocuit pasta de dinti cu un amestec de sare de bucatarie si bicarbonat de sodiu (1:1) in care am pus cateva crengute de menta:

CRESC (plante, animale si pasari. Ce ai cules/ crescut in gradina/curtea ta luna aceasta? (sau in gradina/curtea bunicilor, a vecinilor sau de pe balcon)- am inceput sa folosim ceapa,  usturoi verde, ridichi si salata din gradina.
- avem 60 de puisori mici, colorati si pufosi...
CREEZ  (creeaza ca sa-ti hranesti sufletul sau sa realizezi ceva util.Creeaza pentru tine sau pentru altii  (cadouri hand-made). Ce ai creat luna aceasta - proiecte de lucru de mana, craft-uri, etc.?)
Asa cum spuneam am stat mai mult in gradina dar tot am lucrat un pic la cuvertura lui Matei. Poze o sa pun cand va fi gata. Si un mileut pentru un o partenera de forum:

Si pregatesc tot felul de materiale pentru absolvirea gimnaziului a lui Matei: un album cu pozele tuturor colegilor si listele cu profesorii, invitatiile la banchet si inca cateva surprize...

MA BUCUR - (bucura-te de viata, de momentele frumoase impreuna cu familia sau cu prietenii. Creeaza traditii, sarbatoreste, praznuieste...Impartaseste un moment pe care ai dori sa nu-l uiti.)
-  Ca de obicei seara de inviere a fost un moment special cu masa de dupa slujba, lumanarile aprinse si bunatatile la care a contribuit toata lumea.
- Anul asta am pus in gradina si cu Matei. Pana acum  nu avea rabdare sa stea dupa seminte si prin gradina dar anul asta a facut treaba cu placere si chiar astepta momentele de stat in gradina.
SIMPLIFIC - (simplifica-ti viata scapand de lucrurile, relatiile, angajamentele si activitatile care nu sunt esentiale si nu se potrivesc cu valorile tale si cu felul in care ti-ai dori sa traiesti. Impartaseste ce ai facut luna aceasta pentru a-ti simplifica viata.).Chiar nu stiu ce am "simplificat" in viata noastra. Cred ca luna asta am complicat un pic pentru ca am mai luat in arenda ceva teren si am facut planuri de o noua specie in curtea noastra: o vitica/vaca.

Un comentariu:

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.