05 decembrie, 2016

Ce tie nu iti place, altuia....

E o vorba pe care am auzit-o de mica. Un sfat, o povata din batrani de care am tinut cont.
Dar am impresia ca nimeni nu mai asculta de povetele din batrani. nu mai sunt cool vorbele de duh ale neamului nostru. Asa ca nu mai tine nimeni cont de ele.
Am intalnit atitudini ostile, vorbe pline de invidie si m-am straduit sa nu raspund provocarilor. M-am straduit sa imi vad de drumul meu pe calea vietii fara sa "raspund", cel putin nu faptic. Ca de zis... Se mai intampla sa mai ascult si de sfaturile psihologilor, acelea de a verbaliza, de a exterioriza...
Acum ceva luni in urma, o familie care credeam eu ca merita tot respectul a fost nedreptatita. Oamenii sunt muncitori si trudesc impreuna pentru bunastarea familiei. Oameni cu bun simt, cu copii bine crescuti care incearca totate variantele pentru a avea un viitor frumos.  Oameni care nu au spus "nu" atunci cand au fost solicitati sa puna umarul la binele comunitatii. Oameni frumosi. Nu ma asteptam ca dorinta de razbunare sa ii faca sa nu mai fie atat de frumosi.
Acum ceva vreme, o ascultam pe doamna, o doamna desteapta si hotarata, cum imi povestea cat de josnic s-a purtata prietenul lor cel mai bun. Prieten de familie, cu care petreceau sarbatorile, cu care impartea sarcina de a duce copiii la scoala, cu care impartea chiar si ratele unor utilaje. Prieten care, ajuns intr-o functie temporara, si-a inlaturat prietenul din toate aspectele vietii sale. Acel "s-a ajuns" insotit de "a uitat de unde a plecat" sau mai frumos spus "ai grija pe cine saluti cand urci ca sa ti se raspunda cand cobori". Pe langa faptul ca l-a indepartat din cercul sau social, nici macar nu se mai saluta, iar ratele si folosirea utilajelor in comun au fost tratate cu o ridicare de umar. Doamna era foarte furioasa si tesea planuri ca sprijinindu-si sotul sa "arate ce pot".
La doar cateva zile am constat ca "cine se aseamana se aduna" iar sotul doamnei a procedat la fel ca prietenul sau. A aplicat alta vorba din popor care spune ca "scopul scuza mijloacele"...
Oare isi aminteste vorbele spuse la adresa prietenului?

Un comentariu:

  1. proverbele sunt valabile oricând - nimeni nu le-a uitat ! dar nu vor să le şi aplice în viaţa de toate zilele !!! îţi dau un alt exemplu: multă lume se consideră credincioasă dar consideră că ce se spune în biserică, rămâne acolo şi în viaţa curentă, de toate zilele, se comportă altfel ...
    şi aş putea da multe alte exemple !
    vremurile au scos la iveală, din ce în ce mai mult, tot ce este cu adevărat în oameni şi-i vedem cu alţi ochi !
    cu drag, îţi doresc o seară plăcută, acolo, în gospodăria voastră minunată, de oameni harnici şi frumoşi sufleşte !

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc ca ati trecut pe aici!
Imi cer scuze pentru ca mesajele vor fi moderate iar cele care includ reclame ca si cele care sfideaza bunul simt nu vor fi vizibile pe blog.
Va multumesc pentru intelegere.